fbpx

Het gebruik van patronen in huisstijlen

Door het gebruik van patronen te gebruiken in een huisstijl kun je jouw bedrijf herkenbaar maken. Het is niet voor ieder merk weggelegd en het moet ook goed gedaan worden maar áls het plaatje klopt, is het ook meteen herkenbaar. Een prachtig voorbeeld is Russell and Co.

Ruit patroon
Russell and Co maken frisdranken. Het patroon wat steeds bij iedere media uiting en product ontwerp terug komt is de ruitvorm. De flesjes zijn prachtig en meteen herkenbaar. Maar ook de website is, ten tijde van dit schrijven, dynamisch en het patroon komt in nagenoeg iedere achtergrond en element terug. Het is op zo’n dusdanige manier geïmplementeerd dat het nog steeds rustig oogt. Voornamelijk door het rustige en neutrale kleurgebruik van zacht grijs en wit. Zelfs het POS materiaal, zoals servetten en fruithouders, bevatten de ruitvorm. Het is een mooi voorbeeld hoe vormgeving een merk herkenbaar maakt en versterkt.

Gerelateerde berichten
Creatie-Nest-Cursus-Affinity-Publisher-DTP
Creatie-Nest-Cursus-Affinity-Publisher-DTP